torsdag 26 september 2013

Upp och ner för Johanna och Patrik

Livet verkar gå i vågor för Johanna och Patrik. I Augusti kunde Johanna förmedla den glada nyheten att GUD gett dem en överraskning:

Jag blir berörd så fort jag tänker på det,
GUD gav mig och Patrik varsin biljett till ISRAEL, igår.
Patrik har aldig varit där, men längtat sedan 1994.
Vi åker i September och kommer inget annat än att sprida GUDS KÄRLEK
till allt och alla vi möter där.
[...]
Igår kväll ringde mobilen och en person säger att denne upplever starkt att denne ska betala resan åt oss.
Patrik har varit i en "chock", efter samtalet. Han kan inte förstå att det är sant,
"det är helt fantastiskt" fortsätter han att säga, med samma förvånade djupt berörda ton..
Förmodligen ända tills vi är där....
Och inte nog med att de skulle få åka till det Heliga Landet:

Så nu har jag tro för att vi ska gifta oss där också. :)
Det är självklat inte därför jag vill dit, men det var min dröm, att få gifta mig i Israel.
Men när September kom blev det ingen resa. Patriks "chock" hade inte gått över:

Det var inte GUDS vilja med Israel resan för oss,
vi skulle åkt igår, men det var inte full frid över det i Patriks Ande.
Jag kände inget speciellt, men litade på att GUD använder Patrik till att få även mig på
den plats Han vill.
Läget är till och med ännu allvarligare:

Det var fiendens plan att betala en resa till oss bort härifrån, från planen som GUD hade för oss här i Sverige.
Jag ska dock inte avslöja vad det är vi ska göra här nu ist.
Men en sak är säker -GUD kommer belöna oss för lyhördhet och det offer vi gjorde,
när vi valde bort en fantastisk resa till Israel, och istället valde lyda GUD.
Jag hoppas i alla fall att det går bra för Johanna och Patrik även om jag måste säga att jag inte tycker om Johannas hälsning i slutet av inlägget:

Om vi inte ses mer här, hoppas jag iaf att vi ses i himlen!
Där ska vi ha kul! :)

2 kommentarer:

  1. Även om det inte författats inlägg på ett tag så var dock bloggerskan inne och besvarade kommentarer häromdagen, så i himlen är de i alla fall inte.

    SvaraRadera
  2. När en djupt religiös människa med lite stolliga idéer börjar prata om att "ses i himlen" så är det några larmklockor som går av hos mig. Men hon verkar väl kanske inte riktigt vara typen för en självmordsbombare...

    SvaraRadera