måndag 2 november 2015

Islamister på Facebook

Försvarshögskolan släpper idag en kartläggning av svenska jihadister på Facebook (Ekot, rapporten, föreläsning). Jag tänkte bidra med några egna exempel på vad det är islamister skriver på Facebook.

Stöd till islamistiska grupper i Syrien som Jabhat al-Nusra

och Jaish al-Fatah
samt betydelsefulla islamistiska profiler som Anwar al-Awlaki, tillsammans med en hyllning av martyrskapet.
En kommentar om den nuvarande flyktingkrisen med en förhoppning om att muslimer ska komma till Europa som erövrare istället för flyktingar.
En kommentar från en person som valt Usama Bin-Laden som sin profilbild om hur livet bland otrogna i väst kan te sig. Om man ska var positiv så kan man notera att personen i första hand förespråkar andra metoder än våld för att införa sharia i Sverige.
Till sist en lugnande uppmaning om att inte döda judar, i alla fall inte om man riskerar att samtidigt döda en muslim eftersom denne är värda en miljon gånger mer än en jude.

2 kommentarer:

  1. ja hatets och lögnens ande leker man inte med. islam är Satans religion, lär Herren Jesus Kristus sagt medelst en samtida profet.

    jag tror det var år 2013, samma år som Herren Jesus Kristus skapade mig ett nytt och rent hjärta i min själ, som det var som om jag fick uppmaningen från Jesus Kristus att gå ut på facebook och posta om min tro som ett Guds barn, och det var knappast något jag ville innan men jag hade ett konto vilandes som jag inte postat mer än högst typ två poster för flera år sedan. iaf, efter att jag gick ut i olika grupper och delade med mig av min tro, så dröjde det inte länge innan jag tappade räkningen på antalet dödshot, jag skärmdumpade flera och har dem i datorn, men säkert 99% är på engelska eller arabiska då det var engelska grupper jag mestadels besökt. sen är det ju så att Jesus Kristus har lovat sina barn en fred som inte världen kan erbjuda, och den har jag erfarit och erfarar än, vågar jag påstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du idag aktiv på någon annan plattform än VK?
      Du kanske skulle starta en blogg?

      Radera