onsdag 13 september 2017

Den stora frågan

För två år sedan, eller mer, blev jag utsparkad ur MÖP-gruppen på Facebook. När jag anmälde mig till en del likartade grupper blev jag kontaktad i chatten av en Kristian som ville utröna vem jag var innan jag skulle bli insläppt i hans grupp. Efter denna första kontakt så brukade Kristian dyka upp i chatten lite då och då och vilja prata om något. Ibland stora frågor om moral och geopolitiska funderingar, ibland frågor om mig och min politiska hemvist, ibland konkreta politiska spörsmål som om Sverige borde förbjuda halal-slakt.

Efter ett långt uppehöll dök Kristian upp igen i chatten härom dagen. Vi började som vi brukar: kunde jag övertyga Kristian om att jag inte var ett troll, vad arbetade jag som, hade jag banklån och så vidare. Men nu var det allvar, nu var det dags för den stora frågan.


Jag svarade ja, jag kunde stanna vid tangentbordet och svara.

Ridå.

Hejdå Kristian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar