torsdag 19 februari 2015

En helig kvinna

Här återpostas ett borttaget inlägg från den 28 juni 2014 på bloggen walking with the LORD. För en bakgrund börja läsa här.

Precis som YHVH skapade (Isch-mannen) Adam ur stoftet, kunde YHVH valt att skapa kvinnan likadant. Varför tog Han ist ett revben för att skapa (Ischa=) kvinnan?
Jo för att mannen inte ska vara hel utan en kvinna, mannen ska ha ett beroende till kvinnan som ska vara till hjälp för honom.

Yahwe är ordningens GUD, och har valt att orningen i en familj ska vara:
1.) Yeshua
2.) Mannen

3.) Kvinnan
4.) Barnen.

Inte för att den ena skulle vara mindre värd, men för att GUD inte planerat att alla ska vara självständiga, vi behöver varandra och blir lyckliga när vi känner att vi har en egen plats och uppgift att uppfylla. Den enes plats är inte mindre värd en den andras, utan den gemensamma samverkan ger det slutgiltiga resultatet som Yahwe vill ha.

Kvinnor som växer upp under denna tidsperiod, lär sig inte respekt och Gudsfruktan genom att de inte växer upp i en familj där det finns den gudomliga ordningen.
Vi lär oss att vi ska bara göra det vi själva vill, inte vad någon annan vill.
Föräldrarna har inte makten över barnen längre, utan har snarare barn nästan som en hobby, en tradiotion att skaffa barn. Sen får varje förälder välja själv hur man ska uppfostra sina barn,
vissa väljer fri uppfostran, d.v.s att barnet är fritt att göra vad det vill utan att den vuxna lägger sig i, kankse t.o.m att den vuxne uppmuntrar barnet i det den gör.
Jag hörde om en familj där barnen kröp på bordet och hällde salt överallt.
Utan att föräldrarna sa till.

Ja, i sådana omständigheter är vissa av oss uppvuxna i.
Att Yahwe sedan kommer och har förväntingar och ställer krav på oss får oss att känna oss kränkta.
Vi vill höra att Yeshua älskar oss oavsett, och han förstår.

Vi behöver lära känna att Yeshua är god, men även sträng.
De 2 är inte varandras motsatser. Hans stränghet lär oss underordnad och vi blir dessa får istf getter som har pratar om.


En modern kvinna har mycket svårt att därför ställa om sig i Guds ordning när det gäller familjen,
denne ser snarare att ordningen är såhär:

1.) Barnen
2.) Kvinnan och mannen
3.) Gud

Jag personligen är just nu under andliga attacker för att jag har så svårt att underordna mig Patrik.
Han är storebrors-typen som gärna säger till vad jag får och inte, och vissa gånger är det han säger (enl mig) alldeles "tokiga" saker. 
Och jag är storasystern-typen som försöker vara den smartaste hela tiden.
"Varför ska jag behöver göra så?" "Det är bättre att göra såhär" "Vill inte"

Kvinnor som går emot sin man, går emot Yahwe själv!
Det är mycket allvarligt.

Dels det att det är GUDS ordning, men även att om en kvinna underordnar sig GUD genom detta så kommer GUD förändra mannen så att kvinnan får det hon behöver av sin man.
Om mannen gör fel, är det Han som får bestraffningen av Yahwe.

Jag vill bli en omodern biblisk kvinna, en sådan som ser upp till sin man som Sara gjorde, som t.o.m kallade henne för sin herre.
Jag vill bli min mans tjänarinna och njuta av att få vara till behag för honom.
Men oj vad lätt det är att ist säga: "gör det själv!"

Det är ganska stora ord jag använder, men om du fantiserar två olika kvinnor framför dig, en gudsfruktig som underordnar sig sin man, hoppas i sin stillhet, eller en kvinna som har näsan upp i vädret och skriker, gnäller och ställer krav, hon är aldrig nöjd.

Vilket känner du mest glädje över?

Moderna kvinnor är ouppfostrade stora barn.
Som stinker inför Yahwes näsa.


Be för mig, jag vill vara Patrik och GUD till behag.
Det krävs ett mirakel som det ser ut nu.
Men mitt hjärta sörjer jag skäms, men jag sätter mitt hopp till att Yeshua hjälper mig under processen.

:( < 3


// Johanna M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar